Według informacji podanych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny klienci są w pełni chronieni przed skutkami niewypłacalności biur podróży. Zabezpieczenie obejmuje dwa filary. Pierwszy obejmuje gwarancję ubezpieczeniową lub bankową, Drugi to środki Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, który podejmuje działania dopiero kiedy środki z pierwszego filaru są niewystarczające.
W przypadku, gdy do upadłości biura dochodzi w trakcie realizacji imprezy, turyści powinni zgłosić się do przedstawiciela biura. Jeżeli jest to nie możliwe należy skontaktować się z przedstawicielem Urzędu Marszałkowskiego właściwego ze względu na siedzibę biura podróży. Obowiązkiem Marszałka jest zorganizowanie powrotu podróżnych do kraju, w sytuacji gdy biuro tego powrotu nie zapewnia.
W przypadku gdy do upadłości biura dochodzi przed realizacją wycieczki, podróżny ma prawo do zwrotu całości wpłaconych środków. Wniosek powinien złożyć do instytucji, która udziela zabezpieczenia w pierwszym filarze. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość bo zwrot środków może trwać nawet 60 dni.
Trzeba jednak pamiętać, aby dokładnie sprawdzić biuro przed podpisaniem umowy. Najlepiej zrobić to w rejestrze Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Tutaj znajdują się informacje na temat wysokości zabezpieczenia oraz terminu jego obowiązywania.
Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na zasięg terytorialny na jakim działa biuro. Jeżeli wycieczka znajduje się poza zasięgiem działania danego biura system gwarancyjny jej nie obejmuje.
Planujesz wymarzone wakacje
Zapraszamy!
Doradca👉 MIŃSK MAZOWIECKI ul. WARSZAWSKA 111 lok.20
Zadzwoń 📞25 758 10 80 lub 📞 574 194 494
SANTANDER PARTNER
Zapraszamy też na naszą stronę https://finansemazowieckie.pl/